Republica Moldova suspendă şase canale TV pro-ruse / Postul de casă al lui George Simion, lăsat să emită

40

Republica Moldova va interzice temporar şase canale de televiziune pentru difuzarea de „informaţii incorecte” despre ceea ce se întâmplă în ţară şi în războiul Rusiei din Ucraina, au anunţat vineri autorităţile de la Chişinău, relatează News.ro.

Canalele îşi vor pierde licenţele pentru că au difuzat informaţii incorecte atunci când au acoperit evenimentele din Moldova şi războiul din Ucraina, a anunţat Comisia pentru Situaţii Excepţionale (CSE). Este vorba despre Primul în Moldova, RTR Moldova, Accent TV, NTV Moldova, TV6 şi Orhei TV.

Canalele – dintre care unele emit în limba română şi altele în limba rusă – sunt strâns legate de politicianul şi omul de afaceri Ilan Şor, care a fugit din ţară în 2019 după alegerea preşedintei Maia Sandu. Şor, aflat în exil în Israel, a susţinut protestele de la Chişinău, cerând demisia guvernului.

Printre cele şase canale se numără unele dintre cele mai populare din Republica Moldova. Şor deţine trei dintre ele, alte două aparţin unor apropiaţi ai săi, în timp ce al şaselea îi este simpatizant.

Interdicţia va intra în vigoare de luni, 19 decembrie, şi va dura pe durata stării de urgenţă pe care Moldova a declarat-o după ce Rusia a invadat Ucraina la 24 februarie.

Starea de urgenţă din Republica Moldova, valabilă pe o perioadă de 60 de zile, a fost reînnoită de mai multe ori şi urmează să expire în februarie 2023.

Potrivit CSE, „decizia a fost luată în scopul protejării spaţiului informaţional naţional şi prevenirii riscului de dezinformare prin răspândirea informaţiilor false sau a tentativelor de manipulare a opiniei publice, având la bază lista persoanelor fizice şi juridice supuse sancţiunilor internaţionale”. Comisia pentru Situaţii Excepţionale a făcut, de asemenea, referire la „multiplele constatări din rapoartele de monitorizare ale Consiliului Audiovizualului privind încălcările Codului Serviciilor Media Audiovizuale al Republicii Moldova, implicit aplicarea sancţiunilor pentru lipsa unei informării corecte în reflectarea evenimentelor naţionale, dar şi a războiului din Ucraina”.

Postul de casă al lui George Simion, „uitat” de autorități

În schimb, postul 10TV, care îl promovează intensiv partidul extremist AUR și pe liderul acestuia, George Simion, va putea emite în continuare. Televiziunea este deținută de Silviu Tănase, fratele fostului judecător al Curții Constituționale, Alexandru Tănase.

În 2018, conducerea 10TV a concediat întreaga redacție, după ce pe post a fost difuzat un material critic la adresa oligarhului Vladimir Plahotniuc.

Sursa: Redacția

Articolul Republica Moldova suspendă şase canale TV pro-ruse / Postul de casă al lui George Simion, lăsat să emită apare prima dată în Main News.

Source: New feed