PSD și USR se acuză reciproc că Grindeanu și Drulă știau de situația Blue Air

18

PSD și USR se acuză reciproc vineri, 16 septembrie, că cei doi miniștri ai Transporturilor din ultimii doi ani, Cătălin Drulă și Sorin Grindeanu, știau de situația companiei aeriene Blue Air, dar i-au lăsat pe români să cumpere bilete în continuare și nu au luat măsurile necesare pentru a ajuta compania să iasă din impas.

PSD și USR, au publicat o serie de scrisori trimise de compania Blue Air Guvernului, pe parcursul anilor 2021 și 2022.

Cătălin Drulă încearcă cu disperare să ascundă ca nu a făcut nimic pentru ca Blue Air să nu ajungă în colaps. Vrea să ascundă că nu a luat măsuri pentru salvarea Blue Air când era ministru al Transporturilor(…)Știa ca Blue Air nu poate să își mai plătească obligațiile către stat, dar i-a lăsat pe români să își cumpere bilete la Blue Air, deși știa că nu mai sunt bani pentru zboruri”, a transmis PSD printr-un comunicat de presă.

PSD a publicat și un memoriu trimis de Blue Air pe 18 august 2021, când în funcția de ministru al Transporturilor era Cătălin Drulă.

Precizăm că eliberarea acțiunilor și activelor grupului Blue Air de ipoteci și garanții reprezintă (…) principala condiție necesară pentru asigurarea finanțării de 54 mil. Euro, sumă absolut necesară supraviețuirii Blue Air pe termen scurt, până la reluarea cererii de transport aerian la niveluri de minimum 60-70% față de anul 2019”, se arată în documentul publicat de PSD.

Blue Air susținea, atunci, că și-a epuizat „toate acțiunile posibil a fi întreprinse prin forțe proprii” și arăta că nu va putea „menține continuarea activității companiei în sezonul de iarnă 2021-2022 (…) fără o colaborare directă cu autoritățile statului român”.

Documentele puse la dispoziție de PSD pot fi accesate aici.

Ulterior, USR a publicat un memoriu trimis de Blue Air Guvernului în 8 iunie 2022, când în funcția de ministru al Transporturilor se afla Sorin Grindeanu.

Dovada că toată vara Grindeanu și Câciu au știut că Blue Air se va duce pe copcă și au lăsat oamenii să cumpere bilete”, a acuzat USR.

Reprezentanții Blue Air cereau „sprijin instituțional urgent pentru finalizarea în bune condiții și votarea ofertei de prelungire a concordatului preventiv până la 22 iulie 2022”.

Astfel, reprezentanții Blue Air susțineau că vor aproba un plan de restructurare/redresare a societății ce prevede, printre altele, reducerea numărului de avioane, de la 20 la 13, reducerea la minimul necesar al programului de zbor, reorganizarea comercială și un nou proces de concediere colectivă.

În schimb, arătau că, dacă va fi aprobat acest plan, compania nu va putea plăti decât costurile operatorii curente și datoriile rămase neplătite la 5 iulie 2022. Pentru celelalte datorii, Planul de restructurare prevede o eșalonare pe un termen mediu de 5 ani.

Suntem optimiști că, cu sprijinul instituțiilor pe care le conduceți, Blue Air va fi în măsură să obțină omologarea Ofertei de prelungire și implementarea cu succes a Planului de Redresare”, se mai arată în memoriul trimis Guvernului.

Documentul publicat de USR poate fi accesat aici.

Mii de români au fost afectați de haosul creat pe pe aeroportul Otopeni și pe alte aeroporturi din străinătate, după ce Blue Air a anunțat, inițial, că își suspendă zborurile până pe 12 septembrie din cauza unei popriri pe conturi, impusă de Administrația Fondului de Mediu.

Ulterior, compania aeriană a anunțat că prelungește perioada de zboruri anulate până pe 9 octombrie. Între timp, Blue Air arată că numărul total de pasageri afectați de anulările zborurilor este de aproximativ 230.000.

CITEȘTE ȘI: Scandalul Blue Air: Corpul de control al premierului, la Ministerul Mediului

Sursă foto: Facebook / Blue Air

Articolul PSD și USR se acuză reciproc că Grindeanu și Drulă știau de situația Blue Air apare prima dată în Main News.

Source: New feed