„Pro Infrastructură”, după tragicul accident feroviar de la Galați: Clasa politică, urcată în automobile, neglijează de 3 decenii calea ferată

49

Asociația Pro Infrastructură lansează acuzații grave, după tragicul accident feroviar de la Galați. Într-un comunicat transmis duminică, 26 martie, reprezentanții ONG-ului denunță subfinanțarea sectorului feroviar, dar și incompetența autorităților. 

Un vagon de călători etajat, care se afla garat la linia nr. 4 din Gara Galaţi în aşteptarea formării garniturii trenului pentru ruta Galaţi – Mărăşeşti, a fost lovit frontal de locomotiva care urma să tracteze garnitura, condusă de mecanicul de serviciu, un bărbat cu vârstă de 49 ani, din Tecuci. Din cauza leziunilor produse, șefa de tren și-a pierdut viața. Alte trei persoane au fost rănite.

Pro Infrastructură: Clasa politică, urcată în automobile, neglijează de 3 decenii calea ferată

În ciuda faptului că astfel de accidente au ajuns să se tot repete, investițiile în sectorul feroviar întârzie să apară. În opinia reprezentanților Asociației Pro Infrastructură, cauzele pentru starea precară în care se află infrastructura feroviară și materialul rulant sunt legate de subfinanțarea cronică a domeniului, dar și de proasta gestionare a fondurilor disponibile.

„Clasa politică, urcată în automobile și interesată numai de autostrăzi, neglijează de 3 decenii calea ferată. (…) De zeci de ani operatorii cârpesc material rulant de la o zi la alta, neavând bani și legislație pentru unul nou. Este nevoie de un pact transpartinic care să prevadă înlocuirea locomotivelor mai vechi de 30 ani. Nu este doar o problemă de bani. Există bani europeni. Este vorba de nepăsarea și incompetența crasă a autorităților. Din lipsă de material rulant s-a ajuns ca trenul de la Galați (și multe alte garnituri Regio) să fie format din locomotivă și un singur vagon”, a transmis Asociația Pro Infrastructură.

În aceleași tip, reprezentanții API solicită un plan transpartinic pentru eliminarea porțiunilor de cale ferată scadentă la reparație capitală și eliminarea centralizărilor mecanice sau electromagnetice.

„Un pact transpartinic ar trebui să prevadă generalizarea programului Quick Wins pe toată rețeaua, reducerea la zero în termen de 5-7 ani a numărului de kilometri scadenți la reparație capitală și eliminarea centralizărilor mecanice sau electromagnetice în următorii 5 ani. De asemenea, reconstrucțiile să nu țină mai mult de 4-5 ani, cu sancțiuni clare pentru antreprenorii și funcționarii care nu-și fac treaba”, susțin reprezentanții API.

Sursa foto: Inquam Photos / Ovidiu Iordachi

Articolul „Pro Infrastructură”, după tragicul accident feroviar de la Galați: Clasa politică, urcată în automobile, neglijează de 3 decenii calea ferată apare prima dată în Main News.

Source: New feed