2020 – Anul digitalizării. Educația, din sala de clasă în locuința personală

18

Pandemia de COVID a dus, forțat, la digitalizarea instituțiilor statului român. Astfel, activitățile cu publicul ale mai multor instituții s-au mutat în mediul online. Același lucru s-a întâmplat și cu educația. Cele mai multe cursuri s-au mutat în mediul online, iar singurele care  și-au ținut deschise porțile au fost grădinițele private cu statut de centre educaționale.

Dacă la nivelul altor instituții trecerea în online este un avantaj pentru români, părerile sunt împărțite când vine vorba despre educație, cu atât mai mult cu cât România este printre puținele state care au decis trecerea la cursuri online. Chiar și reprezentanții autorităților centrale au admis că schimbarea necesită pregătirea tuturor participanților, în condițiile în care sistemul de educație nu este unul performant.

“Deşi au fost făcute peste 100 de modificări la Legea educaţiei din anul 1990 până în prezent, cu scopul evident de a îmbunătăţi calitatea educaţiei, rezultatele au continuat să scadă. Există o lipsă a competenţelor de bază în rândul absolvenţilor. Aproximativ 40% dintre elevii cu vârsta de 15 ani au rezultate sub nivelul doi la PISA, ceea ce corespunde analfabetismului funcţional. Şi vorbim de elevi de 15 ani, fără a-i lua în calcul pe cei care au abandonat şcoala înainte de această vârstă. Adaptarea la condiţiile din noua normalitate impune la schimbarea paradigmei educaţionale prin tehnologie”, spunea, înainte de începerea anului școlar, Marian Murguleţ, oficial al Guvernului.

Un studiu IRES, realizat în perioada 27-30 aprilie, arată că doar 68% dintre elevii din România aveau acces la echipamente electronice pentru școala online.

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Articolul 2020 – Anul digitalizării. Educația, din sala de clasă în locuința personală apare prima dată în Main News.

Source: New feed